Nu är vi påväg!

Nu är vi påväg mot Mellerud! Där vi ska till Håverud, till någon sluss. Berättar mer om det senare när vi har vart där. Just nu är det sol men det kom några droppar regn förut. Tror att jag fick med mig allt nu iallfall! Gick upp 5 imorse, och bara för att va säker på att inte missa bussen så ställde jag två alarm! En på mobilen och en på väckarklockan. Gick upp och gjorde klart min guidning. Blev bra! Blev två sidor och det är rätt mycket. Men jag ska inte guida förrän torsdag, sista dagen. Ser fram emot detta och tror att det kommer bli en toppenresa! Humöret är på topp! Sen ska vi till Vänersborgs badpalats också så det blir roligt! På tal om något helt annat så skrev min kusin ett meddelande till mig igår på facebook. Det är så att sen farfar dog (1994) så blev det massa bråk om pengar m.m mellan farmor och min farbror (min kusins pappa). Så farmor har ingen som helst kontakt med sin ena son och hans tre barn som är mina kusiner. Nu har min kusin som är ett år äldre än mig fått ett barn och min andra kusin ska ha nu i maj. Hon som har fått barn skrev till mig igår och frågade efter farmors adress, hon ville skicka en bild på sitt barn. Det kanske låter som ingenting för er. Men detta är ett stort steg för mig. Jag tänker ofta på "Vad kan jag göra för att allt ska bli som när farfar levde?" och massa sånt. Det är så synd att det har blivit såhär. Jag har ju inte träffat min farbror sen jag var liten. har en bild i huvudet av hur han ser ut, det är allt. Men ett sånt litet framsteg kanske utveckas och blir ett stort steg? Vem vet? Får forska vidare i detta! :)

Ikväll ska vi bo på ett vandrarhem i Vänersborg, och så ska vi äta på en italiensk restaurang. Ska bli mysigt!

Bada tunna och baka egen pizza ska vi göra någonstans också. Bilden är sen förra året när vi började skolan igen efter sommarlovet. Då åt vi sallad och badade tunna. Mysigt var det! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback