Det visste ni inte om mig...

Vad jag vill jobba med!
Det var inte längesen jag kom på det. Först ville jag jobba på ett hotell för jag går ju turism. Men nu vet jag vad jag verkligen vill jobba med. Jag vill inte jobba på hotell. Jag vill hjälpa människor!
Men varför kunde jag inte komma på det när jag skulle välja gymnasium i nian? Det hade ju vart så mycket lättare. Men jag ska gå klart turism och sen jobba ett tag och sen läsa vidare till det jag vill bli. Nu undrar ni allt vad det är? ;) Det ska ni få reda på nu. Jag vill jobba på ambulans. Alltså skulle jag gått omvårdnad. Men jag tycker att det är onödigt att hoppa av nu och börja om hela gymnasiet. Jag tycker att det är kul men turism också men känner att jobba på ambulans är mer spännande och jag dras mer till det. Visst, det kommer vara jobbigt att jobba på ambulans. Och varje gång kommer jag inte klara att rädda någons liv. Någongång kommer det nog att vara försent. Jag kommer att se mycket som ingen egentligen inte skulle behöva se. Men det är ändå det jag vill jobba med. Jag känner att om jag kan och vill hjälpa människor, varför inte? Jag gör ju en bra insats. Just nu verkar det lite långt bort att jag kommer jobba på ambulans för jag är ju snart bara 18 år. Men det är det jag vill i nuläget. Först ville jag bli modedesigner. Och det ville jag bli länge. Ville gå på ett gymnasium som var en bit från Göteborg. Men det skulle bli så krångligt och dyrt så det blev inte så. Då kom turismprogrammet. Mamma har gått det så hon förklarade väll lite vad det handlade om. Jag kollade lite i hennes gamla böcker och jag tyckte att det verkade intressant. Så jag sökte till det och kom in. Efter att första året var klart så började jag tänka mer på sång. Jag har alltid älskat att sjunga, visst jag är inte bäst på det men jag tycker heller inte att jag är sämst. Det finns helt klart utrymme för förbättring. Så jag sökte till estet musik och kom in. Jag blev glad när jag kom in. Men jag visste inte vad jag skulle jobba med efter gymnasiet om jag skulle gå det. Och jag vill ju såklart ha jobb när jag har gått klart en utbildning. Dessutom ville jag inte lämna min klass. Även och det kan vara lite tjafs i klassen ibland så tycker jag att vi är en bra klass. Så jag fortsatte på turismprogrammet. Det är jag glad att jag gjorde. För jag vet fortfarande inte vad jag skulle ha jobbat med om jag skulle ha gått musik. Det känns som det är större chans att jag får jobb om jag går turism. Men lite längre fram så kommer jag gå omvårdnad. Min mamma har gått omvårdnad i ett år och avslutade kursen nu i juni. Kanske går i min mammas forspår? Hon gick ju också turism. Men i framtiden vill jag iallfall jobba på ambulans. Och så hoppas jag att det blir också. Så nu vet ni! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback