Sammanfattning om lördag & söndag

Hej!

Har inte haft tid för att uppdatera förrän nu!
Igår blev det ju elmia, åkte med karavan. Så vi va på dalhall 6.45 men folket kom inte förrän tio över. Så halv åtta som v därifrån. Vet inte hur många gånger vi stannade på vägen dit, tappade nog räkningen? Det va många iallafall. När vi va 3min från  inte elmia så är det en låååång bilkö! Men det var inte det värsta, utan det värsta va att jag trodde jag skulle kissa ner mig, helt seriöst! Men vad skulle jag göra? Det va lång bilkö och motorväg. Men jag som är så smart går ur bilen och upp för en backe och sätter mig, men jag ångrar det inte! Hade jag inte gjort det hade det inte slutat bra. När jag kom tillbaka till bilen kändes allt mycket bättre! Måste säga att det var väldigt fint väder igår, sol hela dagen. Efter att vi hade stått i kö i ungefär en timme så va vi äntligen framme! Men sen skulle vi parkera också, jag tänkte; "Ja men det är nog inga problem, dom hade ju 5000 utanför elmia" Men vad fel jag hade. Vi betalade inte ens parkeringsavgift för parkeringsvakterna sa att det bara va kaos när vi frågade. Sen skulle vi låsa bilen när vi hade parkerat, då ville inte bagageluckan låsa sig? Så dom fick spänna fast den inifrån och det funkade ju så! ;)

Vanligtsvis tar det ungefär 3,5 timme dit, men för oss tog det 5 timmar! Fast det va ju kul! Vi va inte därinne så länge, en timme kanske. Sen kom ett problem till. Vart ska vi äta utan att få stå i en lång kö? Alla tänkte på mc donald's men det blev det inte. Vi förstog sen att där skulle det va världens kö. Så vi åkte till mullsjö, 2 mil från elmia och köpte en varsin hamburgertallrik. Efter maten blev jag trött och hade ingen lust alls att dricka. Det satt några fulla killar därinne vi åt. Jag störde mig som tusan, så fort någon av killarna började prata så va det någon som skrattade! Åhh! Jaja, sen åkte vi därifrån och vidare till Falköping. Åkte runt där lite men det va ganska så dött! Så vi åkte vidare till Trollhättan och det va inte så mycket mer liv där. Då åkte vi tillbaka till Åmål, där var det lite mer liv iallafall. Drack några vider till på hemvägen. Men somnade med en i handen. Men vad jag inte förstår är att hur jag kunde sova utan att hälla ut cidern? Jag är inte dålig jag! ;) Sen vaknade jag och fortsätte dricka haha! Åkte runt lite i Åmål innan vi drog hem och skulle sova! La oss nog runt 1-2 tiden. Så va bara att tvätta bort sminket och lägga sig under täcket. Gud va skönt de va att lägga sig. Somnade rätt snabbt! Brukar jag aldrig göra annars. Så det var en rätt lyckad kväll! :)

Idag så åkte syster hem, morfar körde henne och jag följde med eftersom morfar bor här i Åmål så jag åkte med han tillbaka sen. Vi va i Årjäng vid ett ungefär. Så mamma hade bakat en bakelse som vi fick när vi kom. Mums! & så fick Pontus öppna paket eftersom han fyller 8år på tisdag! Han blev glad, han fick playstation av mamma. Så han nördade det. Sen drog Jag, Pontus & Jannike och spelade bowling. Det va kul! Sen hämtade mamma oss och så åt jag lite påskmat där. Potatisgratäng, köttbullar, prinskorv & älskade vitlöksklyftor i någon slags marinad. Kollade lite på kattungar på blocket när jag va där, Jag vill ha en! Men ska vi skaffa en? Man blir ju låst på ett vis. Men det är ju inte så ofta vi är borta länge. Typ aldrig? Sen kom morfar tillbaka till mamma för han hälsade på min morbror. Då skulle vi åka hem. Så fick jag några filmer med mig, får se om jag vågar kika på dom. Dom va läskiga sa dom. Fick två bingolotter av mamma också, dom skulle spela så sa jag att Andreas ville spela men vi hade inte lust att lägga ut pengar på det så vi fick två. Men han har inte kommit hem än så jag spelade åt han. Och bingolotto är slut nu så. Jaja han kommer väll snart, han som missa något inte jag! ;)

Har sökt en del sommarjobb, hoppas hoppas!
Resten av kvällen får spenderas framför tvn. Bilderna orkar jag inte lägga upp idag. Kanske imorgon.
Godnatt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback